Det började för fem år sedan - Del ett

Här kommer ett inlägg som berättar om hur vår önskan att kunna få tillbringa mer tid i Ammarnäs har blivit till verklighet. Idag lever vi ju i vår Dröm.
 
 
Under sportlovsveckan 2017 då vi hyrt en stuga började vi på allvar formulera våra tankar till något mer konkret.
Jag har kollat bakåt i min Blogg och skrev här om hur vi kikat på husvagnsplats.
 
 
Sen gick det så väldigt fort allting för vi hittade en fin tomt istället och vips så bokade vi fast den.
Jag vet inte om vi gjorde det själva eller tillsammans med Mikael och Maria då, men de ville också vara med och vi köpte ju tomten tillsammans med dom.
Tänk att Rue var så liten då Ammarnässtugaresan började..
 
 
När man skrollar sig bakåt i vår messingergrupp Fjällstuga så ser man sen hur vi succesivt får ihop en ritning, väljer Lövångerbygg till att bygga stommen planerar och fixar.
 
 
Jörgen gör ett bra jobb som projektledare, fixar med bygglov, vatten, lantmäteri osv.
 
I maj 2018 röjer killarna upp på tomten, fäller träd och eldar ris.
 
 
I slutet av maj skickar Mikael en bild föreställande ett krossverk och Sorselefrakt påbörjar att krossa fram material som sen levereras till tomten i början av juni.
I mitten av juni gjuter "vi" plattan till huset och vårt garage och i början av juli reses de första väggarna.
 
 
 Sommaren 2018 då vi på riktigt startade upp vårt bygge var tuff på många sätt och vis då jag slet hårt på hemmaplan och skötte all markservice själv.
Lillkille och hans lillasyster kom ju på jour, jag tog hand om Rue då mamma Maria jobbade och sen hade vi vår stora stjärna boende hos oss också + att jag avlastade ett annat jourhem då de var på semester.
Min barndomskompis dog och jag var på begravning - tack farmor och jourkollegor för att ni hjälpte mig att kunna gå och ta ett sista farväl.
 
 
Medan jag slet här hemma så gjorde grabbarna ett fantastiskt jobb och det räntade på bra i Ammarnäs.
 
 
Efter sommarens slit hade vi både ett hus och ett garage.
En helg åkte vi andra med upp och hjälpte till med att klyva ved, ta reda på det naturen gett oss gratis.
 
 
Resten av året 2018 jobbades det på inomhus med att isolera,sätta upp innerväggar, tak, bygga loft.
Ibland åkte Mikael och Maria upp och ibland åkte Jörgen upp och ibland Pontus och Jörgen eller Mikael och Jörgen.
Jag var alltid hemma och tog hand om allt här.
 
 
Vi hann med att ha kul också och umgicks med Johannas familj både på sommaren. höstlovet och till jul. 
 
 
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0