Energilös

Vi åkte hem redan igår från Ammarnäs då Pontus ville ha en ledig dag hemma också under helgen.
Det har varit flera bakslag för honom med att ta sig till skolan, men nu säger han att han ska och då måste han få vara med och bestämma om sin helg och fritid.
 
Uppdraget den här helgen där uppe vara att klyva ved. Här har vi nyss börjat.
 
 
Lilleman gillar att jobba och hjälpte till att kasta vedpinnar i en hög, medans jag mestadels och även Jörgen ibland stod vid klyven.
 
 
Blev en rätt så stor hög under dagen innan vi packade ihop för hemfärd.
 
 
Vi besökte även backen (för att gå på toa) och tog en liten promenad upp för att titta på utsikten och Äivesåive som är det kalfjäll man ser ifrån Ammarnäs.
 
 
Vi har haft en fin dag här hemma idag, men jag har känt mig totalt orkeslös och tom på lust att ta tag i något annat än mat och tvätt. Det är något jag grubblar på som jag ska delge er så småningom som äter upp min energi. 
Försöker vara här och nu och bara njuta av livet men lyckas inte allt för bra med det tänket. Finns för många frågetecken om framtiden i mina tankar som jag behöver möblera rätt i mitt huvud. Allt grubblande och mina hormoner gör mig tungsint och lättirriterad.
 
 
Det finns några fina blommor som fortfarande lyser upp mina rabatter. Det finns också en hel del ogräs.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0