Summering del två från juni - december 2018

Juli: Innehöll mycket jobbiga känslor jobbmässigt och chock, fulgråt och enorm förlustkänsla då jag förstod att min barndomskompis gått bort, så sorgligt. Tacksamhet att jag fick och kunde gå på hennes begravning.
Gräsklippning, målning och rumsbyte, dagmamma till Rue, brobygge och plattsättning pysslade jag med när jag var ensam vuxen här hemma rätt så mycket då Jörgen var i Ammarnäs.
I slutet av månaden lagom till min semester fick jag två jourplaceringar och avstod min semester.
 
 
Augusti: Johannas familj kommer upp och vi semestrar med bad, bus och lek. Jag går på en till begravning och fixar och donar med mina lånisar och barn.
Köper en ny bil, firar mina syskonbarn och skolan börjar om.
 
 
 
September: Cancermonstret slår sina svarta förlamande klor i oss men tack och lov var det falskt alarm. Fick dock massa ringar på vattnet och den händelsen blev det som tog all ork som fanns kvar och vi som familj hamnade i djup kris så småningom.
Det positiva var dock att jag fick besöka Ammarnäs för första gången.
 
 
Oktober: Höstlov i Täby, min och Pontus födelsedag, vardagspaus med Pernilla Wahlgrens show och vackra vyer på mina skogspromenader var månadens höjdpunkter, annars 
var det en bedrövlig månad.
 
 
 
November: Månaden då det ändå vänder med enorm kraftansträngning lyckas jag och några till att vända tankarna till det positiva. Pontus bryter tån, Lisa firas och lillan förbereds på att flytta och jag blir farmor och familjehemsmamma.
Bakar tårtor och firar Kians ettårsdag.
 
 
December: Har nyss passerat med julafton, familjemys och mat.
 
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0