Kalas och om 10 timmar åker vi

Jag gjorde tårtan klar igår. Efter jag skjutsat barn satte jag igång med att vispa grädde, chokladmosse och vaniljkräm och sen monterade jag ihop bottnarna som den här gången var köpta chokladbottnar.
 
 
När jag kom hem efter rundan med att hämta barn så vispade jag ihop en smörkräm som jag klädde in tårtan med.
 
 
Efter middagsmaten började jag kavla ut marsipanlocket och satte dit det och därefter garnerade jag tårtan med de figurer jag gjort några dagar innan.
 
 
Idag har jag och lilltjej (som är hemma från förskolan med lite feber) handlat present och lite leksaker, ritgrejer och småpyssel att ha på flygplanet. Efter det hämtade vi lillkille på skolan och åkte hem för att packa om skolryggsäckarna och fylla på dem till ett bra handbagage.
Efter vi ätit middag tog vi med tårta och present för att fira blivande femåringen.
 
 
Födelsedagsbarnet blev så glad för alla sina presenter.
 
 
Efter presentöppning blev det sång för födelsedagsbarnet och vi fikade upp den goda tårtan.
 
 
När jag började skriva det här inlägget var det drygt tio timmar kvar tills vi ska flyga till Kreta och nu är det 9 timmar och 45 minuter kvar.
Dags att avsluta och säga godnatt.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0