Ljuspunkter

Mycket handlar ju om hur man tänker, att välja sina tankar och ta hand om sina egna känslor då de uppstår.
Vad som också är viktigt är att göra egna val och därmed vara med och forma hur det ska bli framöver. Så försöker jag i vart fall tänka.
 
Ljuspunkter skrev jag som rubrik och en var att jag kunde ta mig iväg till "juntan" i tisdags. Den gemenskapen betyder mycket för mig och jag reflekterade över många fina ord och gester då jag körde hem sent på kvällen.
 
 
Lyckades också få till lite avlastning då jour kunde vara hos anhörig den här helgen då dessutom Reino har föräldraumgänge. Vägrade att bara låta tiden rulla oplanerat fram och ringde mamma. Fick ja på att vi fick komma och hälsa på med medhavd middag. 
Därföre var jag och Jörgen på banken för att försöka fixa ett bankrelaterat ärende angående vår lillkille. Sen besökte vi farmor en stund som har avloppsrörsrenoveringsteamsarbete på gång på gården.
 
 
Chili con carne gjorde jag hemma innan vi åkte och mor och Ulf uppskattade maten.
 
      
.
Imorgon ska jag hämta hem Emma och få umgås med henne, kanske det blir bio på eftermiddagen på söndag.
 
Jag känner att jag lever lite igen, allt är inte bara rutinstyrt och tråkigt.
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0