Tokfia är igång

Idag har jag återigen följt Jörgen ner till stan för att passa på att inhandla lite saker, den här gången blev det färg, spackel och gardiner till tvättstugan.
 
 
Lika kallt idag som det varit några dagar nu. På vädret imorse lovar dom plusgrader på måndag så då först vänder det.
 
 
På väg hem från stan hämtade vi upp paket i Kåge och gick in på pizzerian för att köpa en kebab till lunch. Det var två jättekebabs de serverade oss.
 
 
När vi kommit oss hem och allt packats upp så började jag att spackla igen alla skruvhål på väggarna i tvättstugan.
 
 
Jag hade en fundering om att lägga dekorplast på golvet, men skippade den idén och valde istället en tokfiaidé.
 
 
Ingen målarfirma garanterar någonting då man väljer att måla på klinker eller korkmattor. Men jag tror det här ska fungera då vi har en väldigt gammal våtrumsmatta som är hård och torr. 
Först skurade jag golvet med vatten och ättika, sen skrubbade jag av det med en svamp som var indränkt i T-röd. Höll andan och sprang ut från tvättstugan för att andas.
Till sist torkade jag av golvet en gång till med T-röd innan jag satte igång att måla.
 
 
Började med att pensla alla kanter.
 
 
Sen rollade jag resten av golvet med en miniroller.
 
 
Det känns som om det här kommer att bli kanonbra!
 
Tänk vilken stor och öppen tvättstuga jag får helt plötsligt då tvättpelaren hamnar längst ner till vänster.
 
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0