Testat att göra snö av hetvatten

Vi åkte upp till Ammarnäs igår. Vi hämtade lillkille på skolan och gjorde ett mellanmålsstopp i Arvidsjaur på OKQ8. Grillkorv.
Till middag blev det uppvärmd Carbonara, jag hade gjort den innan vi åkte.
 
Det är riktigt kallt här i Ammarnäs, runt -30 grader och ingen skoter vill starta. Gör ingenting då min tanke med att åka hit var att städa. Jag har städat köket, torkat ur lådorna, rensat i skafferiet och kryddlådan.
 
 
Ugnen var riktigt ingrodd och den har jag kämpat med hela dagen.
 
 
Kämpat med såpa och svamp i två omgångar. Jörgen köpte sedan ugnsrengöring som jag sprayade på, men den ska jag aldrig mera köpa. Såpa är mycket bättre och att ta hand om skiten oftare än som det blivit här.
Helt ren fick jag inte ugnen, men det fick duga så här.
 
 
Igårkväll provade jag det här med att koka vatten och hälla i en termos, sen gå ut och svepa den uppåt och bakåt över huvudet för att göra snö.
Idag fick Jörgen göra det för att visa lillkille.
 
 
Coolt ändå.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0