Olika projekt håller mig igång

Jag gillar att känna mig behövd och bekräftad, gillar att ha ett projekt igång.
Det här med att renovera tvättstugan ger mig energi och något att göra. Varje litet framsteg ger mig så mycket, känner stolthet då jag ser resultatet.
Nu är fönstret i tvättstugan klart då jag sydde färdigt gardinerna idag.
 
 
Annat jag pysslat med idag är att tillverka matlådor och till middag blev det en hittepåkorvlåda.
 
Jag rev morötter, potatis och hackade lök som jag sen fräste i stekpannan.
 
 
Stekte sedan korv som jag hittat i frysen och som jag handlat på svinnsmarta priser.
 
 
Jag rev Västerbottensost och gjorde en äggstanning som jag kryddade upp med tomatpuré, tacosås, lökpulver och färskost. Blev middag till mig och lillkille och fyra matlådor.
 
 
Kokade även potatis och en form med lax i ugnen som blev ytterligare fyra matlådor.
 
Kram. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0