Jag försöker ta tag i min hälsa

Det blev en tur till skridskobanan även på söndagen. Rue är riktigt duktig på att ta sig fram trots att hon är nybörjare. Freja och lillkille hade hjälm men inga skridskor.
 
 
Idag började jag dagen med att väcka lillkille och guida honom genom morgonrutinerna. Sedan då det ljusnat så tog jag en halv timmes promenad.
 
 
Det hade rasat från taket nu när det är någon plusgrad ute så då jag kom hem tog jag tag i att försöka få bort snön.
 
 
En bit i taget.
 
 
 
Jag har ju en längre tid försökt ta tag i många bitar för att förbättra min hälsa. Röra på mig mer, lyssna på böcker, poddar, läsa bloggar, införa mer grönsaker i maten osv.
Jag har en tid följt Johannes Cullberg på Instagram. Han är en kille som nördat ner sig i hälsa, mat, livsstil och hur kroppen fungerar och vad som händer i kroppen hos väldigt många människor i dagens samhälle då vi äter så mycket prosessad mat, socker, vitt mjöl - helt enkelt näringsfattig fejkmat.
Jag har laddat ner hans nyskrivna bok på Storytel och så här skriver han...
 
 
En riktigt bra bok som förklarar så bra hur vi bör äta för att må så bra som möjligt är.
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0