Alla dessa val vi människor gör

Jag väljer flitigt numer att säga ja till det som ger mig glädje, oavsett om det i stunden känns jobbigt. 
T.ex. då lillkille slänger ur sig att han vill åka skridskor och jag känner att jag hellre stannar inne i stugvärmen så blir det så mycket bättre att säga ja än att säga nej.
Hans uthållighet är låg och det blir oftast inte så lång stund, men en nog så viktig stund av närvaro istället för soffhäng och eventuellt skrollande..
 
I helgen har vi varit i Ammarnäs. Lillkille har varit till sina föräldrar, men vi fick lite oplanerat några extra dagar tillsammans med lilltjej.
 
Vi har valt att låna upp lite på huset för att kunna fixa ett nytt golv på nedervåningen, måla om i köket och byta bänkskivor, tvättstugan fixar vi också - men det hade jag sparat ihop till..
Största anledningen till vårt lån är att uppgradera till en ny skoter så vi har en som alltid funkar då vi åker upp till vår Dröm.
Vi hämtade vår nya Lynx Commander i fredags innan vi åkte upp till Ammarnäs.
 
 
Så i helgen har jag kört lite skoter. Vilken oerhörd skillnad det är att köra den här skotern jämnfört mot de 20-30-åriga skotrar vi tidigare rört oss med.
 
 
Mat ute, bus med barnen och att få lägga pussel och bara få vara är underbart.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0