Semesterdag 18 och de föregående

Vi kom hem till Drängsmark före 23.00 igår och packade upp och fixade iordning med vår packning.
Idag vid 13.30 åkte jag själv upp till Ammarnäs. Därföre hann jag med att städa ur den tomma kylen hemma i Drängsmark och fixa och dona med olika saker. Hjälpte Bl.a. Pontus med att göra några matlådor.
 
 
När jag bilade iväg till Ammarnäs så åkte Jörgen och Reino ner till stan för att fylla kylen och sen laga mer mat.
 
Bilresan hit till Ammarnäs gick bra. Jag stannade i Arvidsjaur på Dollarstore och köpte lite papptallrikar och plastpåsar och mat.
 
Väl här så packade jag upp och installerade mig innan jag gick iväg på en liten bärrunda. Hjortron var mitt mål.
Gick si så där, mycket kart ännu och ingen stor fyndplats. Men underbart att vara här i nuet.
 
 
Hittade även lite åkerbär på vår tomt.
 
 
Jag kommer även att tillfredställa mitt rastlösa jag och torka fönster och storstäda vårt älskade hus. Har rivit av hälften av kuddöverdragen på soffan så de får en behövlig tvätt, tar andra hälften imorgon.
 
Det har varit underbara dagar hos Johanna och Erik i Stockholm och jag har njutit av sällskapet och vädret. Det är också lyxigt hur de bor och att de har pool, utlandskänslan infinner sig.
 
 
Men att vara med familjen och spela spel, laga mat och bara umgås uppskattar jag enormt.
 
 
En kväll blev det ost, kex och vin. Johanna lade upp proffsigt och vackert som är hennes specialitet.
 
 
På tisdag åkte Johanna med sin familj vidare till Bosnien, men innan det hann pojkarna få uppleva gokart.
 
 
På tisdagkväll bjöd vi Lisa och Olle på middag, men därföre hade vi en matupplevelse med Reino på Pinchos.
 
 
Till middag på tisdag bjöd vi in Lisa och Olle. Fick en middag och kväll med dem och ett musikaliskt När då då, sen roade jag och Jörgen oss med När Då Då orginalet efter de åkt hem.
 
 
Vi sov sedan ut, åt frukost och lunch ensam i Erik och Johannas hus innan vi strax före tre rullade mot Norrland igen.
 
Så mycke viktig fin tid med man och lillkille och njuttid för mig har jag fått.
 
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0