Det rullar på

Hej igen, semestern är slut nu och dag 20 och 21 tillbringade jag här hemma med mina barnbarn. Jag tog inga kort dock utan var bara här och nu med mina nära och kära.
 
Mina tre semesterveckor har varit underbara. Jag har varvat ner och kunnat vara tillsammans med vår nya lilla familj. Jag kallade alltid tiden då bara Pontus och Emma bodde hemma och Mikael, Johanna och Lisa var utflugna för lilla familjen.
Nu innebär lilla familjen jag, Jörgen och Reino. Det har varit så fint och mysigt att bara få rå om lilleman och ge honom fina upplevelser och minnen.
 
Han pratar mycket om dagen då han och Elton fick köra Gocart. 
 
 
Jag har rivstartat den här första jobbveckan med att ta emot ett syskonpar där lilltjej är två år och lillkille är fyra år. Det här gillar jag, men med övriga åtaganden det med att våra två avlastningstjejer som också är fyra år kommer hit varannan vecka gör att vi behöver klura på hur vi ska sova och klara av skjutsningar och hämtningar.
 
Till veckan blir jag själv med allt då Jörgen åker på konferance så idag fixade vi hyrbil, en med många platser.
 
 
Hittintills har vi löst det här med sängplatser med att jag har sovit i jourrummet med ett barn i en utdragbar sänglåda och Jörgen har sovit i vårt sovrum med det mindre barnat.
Ikväll bar vi in en spjälsäng som minsta barnet ska få sova i så att jag får plats med de andra två barnen jag kommer att ha här då Jörgen är borta.
 
 
Annat som jag upplevt och vill nämna här är att jag blev lite bekymmrad då min tå på min vänstra fot som sitter på mitt bekymmersben som jag skrivit om tidigare blev röd och gjorde plötsligt så ont en natt så det blev dåligt med sömn. Vet inte om det var en propp, eller dålig cirkulation eller bara ett skov i min artros? Tack och lov gick det över efter något dygn.
 
 
Jag har också varit med på två besök via länk. Först i tisdags var jag och lilleman iväg till optoikern för att göra en synundersökning. Han för att träna och kolla ifall han fixar en vanlig synundersökning istället för att gå via ögonmottagningen på lassarettet.
Han fick göra sin synundersökning med en optiker på plats och jag fick göra min undersökning med en optiker som styrde allt via en länk och hade en assistent som var med mig.
 
 
Jag fullkomligen avskyr att välja glasögon, men det har jag också varit tydlig med hos min optiker och får då bra hjälp och råd.
 
Jag provade inte så många men det tredje paret blev det.
 
 
Senare på dagen hade jag och lillkille ett besök med Bup, fast hemma via länk med läkare.
 
Innan hade vi tagit vikt, längd, blodtryck och puls.
 
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0