Man hinner mycket om man vill

Idag tog Jörgen skjutsningen av skolbarnen och jag hann med så mycket här hemma på morgonen trots att jag hade ett jourgruppsmöte nere i stan klockan tio.
 
Förutom det vanliga plocket och fixet då jag hjälpt barnen med frukosten och påklädning så fick jag ner en stek i grytan där vid åtta + att jag startade rengöring av ugnen.
 
 
Jourgruppsmötet drog över på tiden och jag hann inte hem innan jag skulle köra min runda och hämta upp de tre barnen. Passade på att handla lite på Kvantum och gjorde många bra klipp.
 
När jag kom hem med barnen till Drängsmark handlar det om att hänga upp efter två mindre barn, packa upp maten, hjälpa till med en konflikt, servera ett litet mellis och börja med middagen. 
Men att få rå om dessa två småtjejer ger påfyllning av energi mer än att det tar energi. Glada skratt och nöjda barn är underbart att höra.
 
Till middag blev det spagetti och köttfärssås och sen hjälpte jag snabbt och effektivt Jörgen att röja undan efter middagen innan jag åkte på en forumkväll som familjehemsenheten ordnat.
Den handlade om hur kommunen jobbar med problematiken med hemmasittare och att skolreformen som nu gäller inte är anpassad för barn med npf diagnoser. (Autism, ADHD, Intellektuell funktionsnedsättning osv.)
 
Gillar föreläsningar och att träffa andra familjehem. :)
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0