Tårtbak

Jag har fullt upp med att baka tårtbottnar och i huvudet planera hur jag ska skapa sex bröllopstårtor till på lördag. (Det var det jag skulle komma fram till i mitt förra blogginlägg där rubriken innehöll att jag var stressad.)
Idag har jag lagt ihop Frejas fyraårstårta. Hon önskade att det skulle vara regnbågsströssel på den så utifrån det skapade jag denna tårta.
 
 
Resultatet blir aldrig som det jag i början hade tänkt, men oftast blir det ett hyfsat resultat ändå.
Jag googlar alltid bilder och dessa blev min inspiration idag.
 
 
 
Jag köpte ett färdigt lock som inte riktigt räckte till och då passade det så bra att fylla ut med regnbågsströssel resten.
 
Jag skrev ut några mallar till regnbågen och sen satte jag mig och sorterade strösslet efter färg och form.
 
 
I slutet så ändrade jag tänket på molnen och valde att göra dem med florsocker.
 
 
Imorgon kommer jag att sitta ner hela dagen och göra småpysslet och kavla ut marsipanlock till de sex bröllopstårtorna i det här temat...
 
 
Var förbi pappa i veckan då jag kände ett behov av att reflektera och "samtala" med honom. Hänge mig åt livets orättvisor och gråta ut lite sorg för att orka fortsätta hålla en positiv ton mot er alla andra...
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0