Högkänslighet

Jag är lyhörd och överkänslig. Gillar inte kläder som är obekväma eller tvättrådslappar som skaver. Är ljudkänslig och gillar tystnad. Övertolkar ibland.
Har empatiseringsförmåga och tillsammans med ovan nämnda egenskaper så blir det ibland för mycket då livet bombarderar mig från alla håll.
I vår famil just nu är det ganska många som har olika trauman att bearbeta = har ett beteende som behöver bemötas med tålamod, tröst, lågaffektivt förhållningssätt och stöd att tro på sig själva. 
Ljudvolymen är hög konstant, barn som överreagerar vid minsta tillsägelse oavsett hur lugnt och tålmodigt man bemöter dem tillsammans med andra för mig jobbiga händelser i nära relationer + vårdeppen och fina människor jag följer på nätet som har det otroligt tufft just nu påverkar mig starkt.
Tacksam ändå att jag har lärt mig att ta hand om mina känslor och kämpar emot för att inte bli ett offer.
 
Jag har följt en blogg länge som drivs av en otrolig supermamma med många barn. Hon är mamma till elva barn.
Nu har det ofattbara, en förälders värsta mardröm inträffat, nämligen att Vanessa deras näst äldsta barn har blivit en ängel.
För en vecka sedan lade hon ut en icke bild, en svart ruta på sitt Instagramkonto och skrev texten: "Our sweet beloved daughter Vanessa is no longer with us. Please send us love & strengt to get us through this indescribable loss."
 
Jag känner hennes smärta och tänker på den här fina familjen och deras förlust så otroligt starkt. En förälders värsta mardröm går de igenom nu. 
 
Kram.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0