Midsommarhelg

Nu har vi passerat midsommar. Vi var förbi Jörgens släkts bonnstakammare på dagen.
 
 
Vi har haft kanonväder en längre tid, men torrt och nu kom äntligen regnet.
 
På aftonen grillade och hade vi knytkalas med några grannar.
 
 
Det blommar så fint i mina perennarabatter vilket jag vill föreviga.
 
 
Idag satte jag igång med storstäd av vårt vardagsrum. Luktade så sunkigt så blev en tvätt av sofföverdragen.
Lagade också vårt soffbord som Molle gnagt sönder.
 
 
Nu ikväll så är fönstren torkade, blommorna duschade, soffan ren och allt är dammtorkat.
Ljuvlig känsla.
 
 
Valde att dra på överdragen direkt från tvättmaskinen så därav kuddarnas oordning. De torkar bättre så.
 
Vid tretiden tog jag grabbarna till Ljusvattnet.
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0