Lite blomster

Idag har det snöat/haglat och ösregnat. Lite sol har det faktiskt också varit. Temperaturen har pendlat mellan sju grader och femton grader. 
Jag har haft tur att jag suttit i bilen då det regnat som värst.
Vi hämtade lillan från förskolan igår för några umgängesdagar och mamma hämtar hem henne imorgon efter förskolan.
 
Lillan älskar att vara ute och leka och efter middagen fick hon med sig alla barnen ut.
 
 
Jag gick en runda bland mina blomsterbäddar och det är ganska mycket som blommar nu ändå. Gulltörel, vivor, fänrikshjärtan, vallmo, spetsmössa och många fler.
 
 
Jag har inte många lediga stunder just nu, men det som är jobbigast är andras känslor och att det är så många individer hos oss som har det så svårt.
Jag tar in och känner för mycket. Har svårt att värja mig och empatiserar för mycket.
Ständigt hög volym, full fart och många konflikter stressar mig och gör det svårt att inte bli affektsmittad.
Det blir ju också så att jag inte räcker till, känner dåligt samvete och tappar tålamodet vilket ger mig dåligt samvete och typ ångestliknande symptom. Vet ju att det jag gör är gott nog. 
 
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0