Igår och idag

Lillkille har haft föräldraumgänge i helgen och åkte iväg med taxi i fredags vid nio. Han kom hem för en timme sedan.
Så igår morse på förmiddagen hann jag sola och lyssna på bok innan resten av huset vaknade. Fick dock en smärre chock då en som lagade maten till bröllopet messade mig "Hej, när vi kom till folkan nu ser tårtorna ut så här"
 
 
Jag svarade: "Faaan! Är det någon som ser normal ut? "
 
Fick till svar att fyra tårtor såg bra ut så då frågade jag när middagen startar. Klockan 17.00 fick jag till svar.
 
Jag åkte till Folkan och och hämtade de två tårtorna som hade smält och det gick att skrapa av, vispa ny grädde och dekorera om dem.
 
Jag satte mig ner och började om med att göra de små dekorationerna av den marsipan jag hade kvar hemma. Jörgen satte sig i bilen och åkte ner till stan för att köpa mer så det skulle räcka till nya lock.
 
 
Jag är ändå så tacksam att det var de två minst vackra tårtorna som av någon okänd anledning smälte och att det var de fyra finaste tårtorna som såg normala ut.
 
De två nya tårtorna blev riktigt fina de med och vid 16-tiden kunde jag och Jörgen åka tillbaka med dem.
 
 
Till middag igår åt vi rökt öring, romsås och potatis. Så Gott!
 
 
Jag och Jörgen spelade sen Boule med lånekille.
 
 
Gick en fotorunda i min trädgård. Blommor är så vackra!
 
 
Vi avslutade kvällen vid grillringen där vi grillade korv och surrade med våra grannar. 
 
 
Fick meddelande från Bruden när jag satt vid grillringen. 
 
 
Sen skickade Bruden en filmsnutt där applåder och busvisslingar hördes och det var till mig för tårtorna.
 
Idag har jag städat. Det har regnat bitvis så då passar det bra. Har renbäddat på övervåningen och dammtorkat, städat toan och så.
 
Vi åkte iväg en sväng till Byske innan middag, körde en minigolfrunda och hälsade på pappa.
 
 
Jag rensade bort massa ogräs och döda blommor. Men det var ändå fint där innan jag rensat.
Sen åkte vi hem och fixade middag. Kasslergryta med ris blev det.
 
 
Jag har fått tre olika påringningar från beredskapen den här helgen och de två första blev det inget av och den tredje sa jag nej tack till.
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0