Objuden gäst

Vi har haft några dagar tillsammans med småtjejrerna och den ena tjejen tog med sig en objuden gäst till oss, nämligen  Magsjuka. Hon hade kräkts hemma hos sin mamma en natt innan hon kom till oss.
Natten mot igår fick även den andra lilltjejen magsjuka och varannan timme kräktes hon sig genom natten.
Igår var tanken att vi skulle dra till Ammarnäs jag, Jörgen och lillkille efter vi lämnat småtjejerna till sina mammor, men så blev det inte då fler kroknade här hemma.
 
Vi bestämde igår att vi skulle åka idag på förmiddagen istället men Jörgen orkade inte då han har fått feber.
 
Jag må erkänna att jag blev besviken då alla planer bara rasar återigen.
Känner mig som Askungen. Jag är den som städar, handlar, lagar mat och tar hand om hushållssysslorna till 95 % här hemma och min belöning var att få åka upp till Ammarnäs och fira in Nyåret.
 
Men vad är väl en bal på Slottet? Satte igång och städade bort julen istället. Jag står tom i mitt jouruppdrag från och med nyårsdagens morgon och nu kan jag ta emot ett nytt barn utan att dammråttorna virvlar runt här hemma.
 
 
Tänk att det nästan varenda jul blir kvar någon julig sak när lådorna är bortburna, så även i år.
 
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0