Vilket team vi är

Jörgen har grävt hål för att kunna få ner plintar i marken innan frosten kommer. Vi ska bygga ett litet vedförråd vid ena sidan av garaget.
Samtidigt har han hjälpt mig att såga brädor i rätt längder för vårt gemensamma DIY projekt till grillringen.
 
Innan vi åkte upp hit till Ammarnäs slaktade Jörgen några lastpallar så vi fick tag i virket som vi sen byggde sargen runt grillringen med.
 
Det var kallt på förmiddagen och klantiga jag glömde att kolla så lillkille fick med sig jacka och överdragsbyxor, sockar till mig själv och mina överdragsbyxor missade jag också att packa ner. Lager på lager och att jag lånade ut min fleece till lillkille gjorde att vi fick ihop det ändå.
 
 
Tillsammans med barnen, måttband, vinkelhake och en penna mätte jag ut rätt längder på brädorna som sen Jörgen kunde såga efter.
 
 
När lillan vilade mitt på dagen vilan tog jag in alla brädor och lade dem i rätt ordning. Med medhavda nyinköpta plåtband skruvade jag ihop alla brädorna.
 
 
Vi hjälptes sedan åt med att prova om brädorna räckte runt grillringen.
 
 
Det behövdes två brädor till som vi fick justera på bredden lite för att det skulle passa in med vartannat mönstret med bredare, smalare bräda.
Sen skruvade jag ihop metallbanden så det blev en ring som vi med gemnsamma krafter lyfte på plats och trädde över grillringen.
 
 
Medan Jörgen tände elden för att förbereda inför vår grillmiddag så började jag måla plankorna med Falurödfärg Svart.
 
 
 
Behöver jag säga att jag känner mig sjukt nöjd över det färdiga resultatet?
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0