Fullt upp med hemligheter

Allt kretsar ju om min nya jourplacering just nu och det blir svårt att skriva om min vardag utan att bryta mot moralisk sekretess.
 
Jörgen kunde möblera om i sitt schema igår så jag kunde gå på ett möte med mina jourkollegor på förmiddagen.
Jörgen bestämde sig sen för att jobba hemifrån hela dagen och jag fick tid att shoppa lite basic till jourplaceringen.
Det är så lyxigt och roligt att få gå runt och välja en ny liten basgarderob till en liten som inte hade så mycket.
Några tights, tröjor, trosor, sockar, överdragsbyxor, pyjamas, fingervantar, mössa, galonhandskar, varmare jacka+byxor fyndade jag för att blanda in i hens så bristfälliga garderob. Vi behöver också fixa några höstkängor och fodrade stövlar till hen, men kanske jag inte hinner då ett familjehem redan eventuellt har hittats.
 
 
Förutom att det är intensivt med en ny minimänniska i vårt hushåll så kämpar jag med att trygga vem jag är. Jobbar starkt med att utveckla mig själv, sluta klaga, ta hand om min kropp, vara en jasägare så ofta jag kan.
Försöker leva efter devisen "har du inget trevligt att säga så var tyst".
 
 
Små förändringar istället för dramatiskt stora...
 
Ser så lätt ut då jag skriver det och korrläser. Men jag har haft gråten i halsen ofta idag. Hur andra mår och uttrycker sig kan toksänka mig. Nackdelen med att vara högkänslig. Jag suger åt mig som en svamp. Men jag kämpar på att tänka att glaset är halv fullt.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0