En septembermorgon

Hej på er alla ni som tittar in här hos mig. Frost även idag på morgonen och jag känner hur sommaren lämnat oss och hösten verkligen är här.
 
 
Det är påfrestande för mig att inte känna mig helt på topp fysiskt men förkylningen mattas ändå av lite för varje dag.
Jag är ju en grubblare och tränar mycket på det här med att bli en bättre version av mig själv. Insett att mitt största problem är att jag inte tycker om mig själv, fast nja det kanske inte blev rätt formulering.
Men jag behöver lära känna mig själv mer och se till att göra saker för mig själv och inte för att göra andra glada. Jag är viktigast för mig. Att ta hand om mig själv och göra saker som ger energi ger ju mig bättre förutsättningar att hantera stunder av oro och övertänkande.
 
 
Boostar mig med att fokusera lite extra på vad jag stoppar i mig just nu och det är något som jag gör av hälsoskäl.
Har den här sommaren tydligt sett hur värken och stelheten i mina leder ökat då jag ätit mycket kolhydrater som inte gett mig så mycket energi mer än bränsle i överflöd och gjort att jag samlat vätska i kroppen som också gör mig stel och plufsig.
 
Börjar morgonen med att dricka citronvatten som jag även rivit ner ingefära i, Jobbar med att minska ner mina matportioner och öka på med gröna grönsaker och nya grönsaker, inte bara äta sallad, gurka och tomat. Tänka tallriksmodellen. Öka på med rörelse. Komma mig iväg till gymet med Emma, men även ta mig dit på egen hand då det inte går att få ihop en gemensam tid.
 
 
Den största utmaningen för mig är egentligen att skapa hållbara rutiner med både kost, arbetsuppgifter och egna aktiviteter.
Behöver bygga upp en bättre struktur på hur jag använder min tid.
Känner mig ändå positiv och att jag är på rätt väg. 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0