Drottningen, drömmen och ny jour

Här hos oss händer det grejer, men det gör det ute i världen också. Queen Elizabeth har gått bort 96 år gammal. 
Kunde ha bloggat om det igår, men gör det nu. Tänk vad hon har upplevt både som regent och innan?  Jag är ju rojalist, bakåtsträvare och vanemänniska. Gillar inte förändringar.
Det är därför jag fortfarande är medlem i svenska kyrkan. Jag är inte troende, definitivt inte aktivt troende, men gillar det kyrkan för med sig i traditioner och vad kyrkan fortfarande står för åtminstone för mig. 
Bröllop, begravning, gemenskap och deras engagemang för de ensamma, fattiga, mm.
 
Vi bilade upp till vår Dröm efter middagsmaten vilket inte blev helt självklart att få till längre då soc ringde mig strax före tio idag och hintade om en jourplacering. De ville att jag skulle komma in till dem på Brinken vid halv tre.
Tjugo i fyra var jag hemma i Drängsmark med en ny jourplacering. Ett mindre barn på fyra år.
 
Vi kände efter och lyssnade av, var beredda på att tänka om ifall den lilla inte skulle må bra av att åka iväg och sitta i en bil i dryga tre timmar.
Men det har gått kanonbra.
 
Våran lilltjej har fått utökat umgänge med sin mamma och är där hela helgen så det var bara jag, Jörgen, lillkille och lilla jour som bilade upp hit.
 
Smutsig bilruta till trots lyckades jag fota den fina himlen som var vårt motljus nästan hela vägen upp hit till Ammarnäs.
 
 
 
Rue och Freja kom till oss i morse drygt sex och sen hämtade Maria hem dem innan middag. Nu har vi sammanstrålat här i Ammarnäs så det blir fint att få umgås med mina barnbarn också.
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0