På stående fot

Jag har mest varit i farten och på stående fot idag. I vanlig ordning ska någon av oss upp vid sex för att guida lillkille genom sina morgonrutiner, imorse var det jag som klev upp. 
Jag passade på att duscha medans han käkade sin frukost.
8.40 var jag i Byske för att leverera ett cellprov. Hatar det!  Men är så tacksam att man blir inbjuden.
För ganska så många år sedan hittades det cellförändringar hos mig som brändes bort. Tacksam att de hållit sig borta sedan dess.
 
 
 
Vår jour skjutsade jag sedan till mina jourkollegor vid 10.30. Socialtjänsten valde att flytta henne redan nu till ett annat tomt jourhem eftersom vi åker bort och har semester nästa fredag.
När jag lämnat av jourplaceringen skjutsade jag hennes kompis vidare till stan och hens skola.
 
Sen åkte jag hem till sjuk lilltjej och åt lunch, packade ihop hennes kläder och skjutsade sen henne till sin mamma för några dagars umgänge.
 
Därefter lämnade jag in lillkilles glasögon för skalmen hade gått av i en lödning. De hade bågen hemma och fixade det medans jag gick och köpte lite småkrafs till att sätta upp mitt hår.
När jag åkte hem så rundade jag en annan liten ort för att lämna två mediciner jag glömt på förmiddagen.
 
Det blev rester till middag och innan vi åt det hann jag renbädda två sängar som det sovits i eller lånats sängkläder ifrån till vår jour.
 
Efter middagen kokade jag lingonsylt av frysta lingon. Sen tog jag kväll.
 
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0