Skönt med vardag

Jag behöver struktur och ett schema att följa. När vi är sjuka eller då det är helg och inget är inplanerat blir jag så störd över att inget händer. Det blir en väntan på att resten av familjen ska vakna, väntan att få servera lunch, väntan på att någon annan ska vilja göra något och vi kan ha tid tillsammans.
 
Igår hade vi jourhem äntligen en fysisk träff, en planeringsdag och vi utvärderade många tidigare beslut som förbättrat våra arbetsvillkor.
Att få komma utanför det här hemmet och träffa människor fysiskt betyder oerhört mycket för mig. 
Jag trivs med att vara själv, tystnad och ensamhet, fast på mina villkor. Inte då det blir påtvingat och inte då var och en bara tänker på att vara med sig själv.
 
 
Idag har jag haft ett teamsmöte fast jag egentligen kunde åka in och ha mötet fysiskt. Dålig planering från min sida pluss att jag ville hinna göra lite nödvändig städning här hemma.
 
Jag passade på att handla mat och göra ett glasögonärende innan lillan skulle hämtas på förskolan.
Knepigt då man har en utvecklingsstörningsdiagnos och behöver göra en ny synundersökning. Sättet att göra en synundersökning är så vuxetbaserat och man behöver minst vara läskunnig för att fixa att svara rätt.....
Vi ska själv ringa på ögonmottagningen hos Landstinget...
 
Till middag blev det god hittepåmat i en form. Stekte och gjorde en köttfärsröra.
 
 
Skalade och råstekte potatis som jag sen varvade med köttfärssåsen.
 
 
Summan blev en mycket god middag.
 
 
Mikael och Maria kom förbi efter middagen för vi ville planera vår vistelse i Ammarnäs under sportlovet.
Det känns bättre om vi har egna matdagar och lagar mat till alla än att vardera familj ska fixa egen mat.
Vi bjöd på semlor och annat köpesgotter eftersom det är Fettisdag idag.
 
 
Rue har börjat intressera sig för bokstäver och att skriva, vilket hon ville visa farmor då jag försökte ta kort men min telefon laggade, så då jag äntligen lyckades fick jag en bild på övertaggat barnbarn;).
 
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0