Kvalitetstid

Jag sitter ensam här i vår Dröm och har nyss tänt lite ljus och fyllt upp ett glas vatten. Njuter av tystnaden och vår nu välstädade stuga.
 
 
I torsdags lastade grabbarna på släpen med Rues miniskoter, vår pulka och Mikaels skoter.
 
 
Igår mitt på dagen efter att jag städat huset, lämnade jag över allt ansvar till Jörgen och åkte hit upp. 
I och med att jag drog släpen tog jag det lugnt och var framme i stugan vid middagstid. Vilken märklig kännsla att stiga in i stugan då någon annan hyrt den och ingen av de var där. Kändes som om jag klampade in i någon annans privata sfär.
 
 
Men det dröjde inte så länge innan Johannas familj kom hem.
 
 
Efter frukost idag packade Johannas familj och deras vänner ihop sig och åkte söderut. Men även om det inte blev så många timmar jag fick spendera med barnbarnen så var det bättre än ingenting.
 
 
Jag liftade med Johannas familj ner till affären och gick sedan tillbaka och satte igång med storstädning.
Drog fram soffan och petade fram massa skräp, leksaker, tuttar och smulor och damm. Det var länge sedan vi städat där.
 
 
Jag har möblerat om lite här för att nästa vecka blir vi många och nu när vi ska rymma spjälsäng i vårt sovrum fick skåpet hamna i hallen. Lite trångt men det funkar.
 
 
Nu ska jag ge mig på badrummet och städa där, sammtidigt ska jag färga håret och ta mig en dusch innan jag ger mig för idag.
 
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0