Packat upp

Nu är vi hemma igen efter en helt underbar långweekend i Stockholm. Så mycket värt att få umgås med barnen och barnbarnen.
Vi klev ju upp rätt tidigt på fredag, men lillkille var taggad och förväntansfull inför vår resa.
 
 
Att flyga är fortfarande lite spännande för llillkille.
 
 
När vi landat på Arlanda fick vi gå ganska långt för att komma till busshållsplatsen för den buss vi skulle ta till biluthyrningen.
 
 
Jag är glad över att vi reste med lite packning så det var lätt att hålla reda på väskan.
 
Föräldraumgänget gick bra och vi blev bjudna på både lunch och middag och hann med ett besök i en lekpark.
 
 
Vid sjutiden mötte Johanna upp oss utanför biluthyrningsstället på Arlanda och vi åkte hem till henne i Täby.
Vi gjorde en sväng förbi deras nybygge och jag knäppte två snabba bilder för att visa Jörgen.
 
 
Vi sov länge på lördag och sen tog vi en promenad till Täbycentrum.
 
 
Vi shoppade lite kläder och handlade lördagsgodis.
 
 
På kvällen kom Lisa och hennes vän över och vi åt tacos tillsammans. 
 
 
Det blev en trevlig kväll tillsammans då vi spelade kortspel och "Med andra ord".
 
Söndag åkte vi till Uppsala för bad på Fyrishovsbadet.
 
 
Efter badet letade vi upp någonstans att köpa glass och det blev vid Domkyrkan i Uppsala.
 
 
Det var skönt att sitta där i solen, men blev kallt i skuggan.
 
 
Vi gjorde även ett besök inne i Domkyrkan. Mäktigt stor den kyrkan är. 
 
 
Vi avslutade besöket med att tända ljus.
 
 
På måndag åkte vi hem, men hann med att vara på fotboll och pyssla.
 
 
Tyvärr kände jag mig inte riktigt kry när jag kom hem och har legat i feberfrossa i natt. Klev upp med lilleman och skjutsade sen lillan till förskolan innan jag återigen kröp ner under täcket och där har jag legat hela dagen.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0