Semesterveckan med Johannas familj

Nu idag vid halv ett vinkade vi hejdå till Johannas familj.
 
 
Vi har haft en fantastisk vecka tillsammans och varit allt mellan åtta personer och som mest tjugoen personer vid matbordet.
 
En dag fick vi följa med Mikaels svärföräldrar ut på en båttur. De har en rätt så stor båt och vi klev på båten i Furuögrund och åkte sedan ut till Piteårönnskär.
 
 
Vädret var inte kanonbra men vi klarade oss ifrån regn då vi fikade och gick runt på ön.
 
 
Mikael hade bakat de godaste kanelbullar jag ätit på mycket länge.
 
 
På vägen hem körde Johanna och lärde sig instrumenten av Mikael.
 
 
En annan dag var vi till Piteå havsbad och badade på äventyrsbadet. Har inte ett enda kort därifrån men det var också en fin dag. Vi var även förbi Mikael och Maria som har säsongsplats där på campingen.
Spagetti och köttfärssås lagade vi till middag som blev sen.
 
 
Igår var vi förbi ångsågen för att åka trampbåt och vi gick också runt och titta på allt det gamla från förr i tiden.
 
 
Annat jag hunnit med den här veckan är att gräva om i ovala rabatten och rensat ogräs.
 
 
Det är så fint hur alla barn sprungit runt och lekt och igår hade vi även Mikaels fina familj på middag. Jag gjorde taccos på 2.4 kilo köttfärs men behövde steka upp ett normalstort köttfärspaket till för att alla skulle få äta sig riktigt mätta och för att få ihop två matlådor till ungdomarna.
 
 
Johanna hjälpte mig att ta kort på mina barnbarn och sen uppdaterade hon min fotovägg jag har under trappen.
 
 
Grannens katt och några igelkottsungar har varit på besök i vår trädgård vilket barnen uppskattade.
 
 
Tack för en fantastisk vecka:)
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0