Maxade dagar

Det har varit jobbigt på många fronter att det är vi som ordnar Nilssons släktträff i år. Jag var nervös över att det inte skulle bli bra och att vi eventuellt skulle få massa dödtid då alla skulle bli uttråkade och välja att åka hem.
Men det blev bra, väldigt lärorikt att skriva ihop Boccialagen för att försöka hitta igen namnen på alla barnen. Jag har stenkoll på mina kusiner men inte alltid deras respektive eller deras barn, ändå var det kusin Mirjam och hennes dotter Svea som vi missat att skriva upp.
Men det blev bra och jag tror att alla som var där trivdes.
Jag och Jörgen passade på att uppvakta Marcus och Emelie till att fått fina Mila tillsammans.
 
 
Som sticksöm till alla andra åtaganden har jag och Jörgen växlat av varandra och renoverat ladan där Emma sover.
 
Vi trodde att vi skulle vara färdiga igår söndag, men nu är det mest troligt att vi blir klar i morgon tisdag.
 
I morse vid åtta kom Mikael och Maria med Rue och Freja för att vi ska få rå om dem i tre dagar medans de tar sig en weekend i Stockholm.
Vi passade på att besöka farmor Britt och lekparken bredvid henne på Sjungande efter vi lämnat lillan på mammaumgänge.
 
 
Vi passade också på att tömma släpen på soptippen och fick god hjälp utav barnen.
 
 
Väl hemma igen har fokuset legat på rutiner, passa mattider och fortsätta med att renovera i ladan. Jag hann måla det vita klart idag och nu i afton/kväll har jag målat det gröna sitt första varv.
 
 
Imorgon måste vi hinna flytta tillbaka Emmas säng och saker, för sent imorgon kommer Johannas familj uppbilandes från Täby.
 
Kram
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0