Lite av varje

Fram till lunch idag blev det det vanliga plocket med frukost, diskmaskin, tvättmaskin, torktummlare och lite trädgårdsarbete.
Jag tog tag i rabatten under altanfönstret där både nävan och gräset höll på att kväva en del andra fina växter.
 
 
Här trängs Pionen med Gulltörel och en sorts alunrot och jag bestämde mig för att flytta planterna en liten bit.
 
 
Flyttade fram Pionen och Alunroten och planterade ut fler utav den lilabladiga blomman som jag ej vet vad den heter.
 
 
Det här projektet tog hela dagen för efter lunch åkte vi ner till stan för två viktiga ärenden. Skor till lillkille och färg till Emmas väggar ovanför boaseringen i ladan. Det var svårt att bestämma sig för rätt kulör och vi köpte hem tre provburkar.
 
När vi kom hem provmålade jag upp de tre olika kulörerna.
 
 
När det hade torkat bestämde vi att mittenfärgen går bort.
 
 
Jag röstar på den högra lite mer och Emma lutar åt den vänstra. Hon ska bo där så hon får bestämma.
 
Till middag hade jag planerat ris med korvstroganoff men korven var nästan slut. Blev ris med en sås gjord på korv, skinka, rester av choritzo och en burk sojfresch smaksatt med chili och paprika. Alla åt med god aptit.
 
Nu ikväll gjorde jag klart i trädgården, vattnade och fotade lite.
 
Smultronen vid bron har mognat så barnen kan nu få.
 
 
Den här lila rosen är så fin, lite inklämd och överväxt av den rosa buskrosen så kanske jag flyttar den så småningom.
 
 
Sen har jag en bedrövlig rabatt där torkan fått lössen att härja fritt och klätterrosen kanske inte överlever.
 
 
Älskar dock vår trädgård och gräsmattan är så grön, mjuk och skön att vara på även för små trotsfrusterade töser.
 
 
Livet ändå..
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0