Halvfart men ändå fina stunder

Nu är vi hemma från Ammarnäs och vardagen med jobb börjar om imorgon. Jörgen har en vecka till kvar på sin semester och jag har kunnat njuta av den här sommaren fast jag stått tom på min jourplats.
Men imorgon då kommer det en mindre person hit, lite äldre än lillan, som ska bo hos oss i 14 dagar. Krångel med passansökning då föräldrar inte vill bevilja så vi ska avlasta ett annat familjehem medan de reser iväg.
 
Trots febern igår så var viljan större att sätta igång med projekt finlir vid grillringen. Stoppade i mig en Alvedon och masade runt på tomten för att forsla mindre grovkornig fyllnadsmassa till grillringsplatsen.
Började med att dra bort bänkarna från grillringen.
 
 
Orken sinade fort och efter kvällsgrillning av korv och stora bilar somnade jag i soffan.
 
 
Masade mig in i duschen och gjorde sedan kväll. Sov lika uruselt en natt till. Jag gör ju det då jag har feber.
Klev upp med lilleman, men rasade ihop i soffan medans han gjorde sig egen frukost med verbal guidning.
 
Bet sedan ihop och gick ut med tumstock och vattenpass för att kunna placera bänkarna runt grillringen någorlunda i rätt höjd, nog rakt och med lika avstånd till grillringen. Jag har stört mig på då man tittatr ut genom fönstret på stugan och det skevar åt alla håll och kanter.
 
 
Det finns mycket jobb kvar att göra, men vad göra då orken inte finns?
 
Den här gången blev det ändå mycket gjort. Jörgen körde röjsåg i diket, skruvade ihop soffan vi handlat begagnat, fixade fast garderoben och städade hela stortoan, tömde ur alla verktyg från bastun och jag fixade runt grillringen.
 
 
Vi möblerade om lite och flyttade upp en fotölj och ner två andra.
 
 
Idag gjorde vi klämmackor till lunch och vid tre åkte vi hemåt.
 
 
På hemvägen gjorde vi en avstickare i Slagnäs till Gasa. En liten, liten by som Pontus besökte med kompisar för en tid sedan. Det är våra grannar som äger stugan.
Pontus hade glömt sin eltandborste där.
 
Vi träffade på kelsjuka hundar.
 
 
Här hemma har Emma gått runt och plockat, stylat lite, rensat och plockat. Bäddat fint och diskat. Hon har öga för sådant.
 
 
I tvättstugan hittade jag en top med en lapp och självklart fixar jag det.
 
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0