En dag i juli

Vaknade av den mullrande åskan idag och klev upp för att dra igen altandörren vi har i vårt sovrum. Somnade om och lyckades sova till nästan halv tio. Lillan somnade sent igår, hon trillade bara runt i spjälsängen och kom sig inte till ro förrän vid tio.
 
Jag gjorde frukost till barnen, tog reda på gårdagens inplockade jordgubbar och städade sen ur några skafferilådor.
 
 
Det drog ihop sig till mer åska och jag fotade den mörka himlen.
 
 
Sen när åskan var över oss kom det behövliga regnet och det mindre behövliga haglet som studsade upp på vår bro.
 
 
Till middag gjorde jag en paj med tonfisk.
 
 
Efter middagen rensade jag lite ogräs och Jörgen plockade in mer jordgubbar. Fick också ett besök utav en igelkott.
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0