Den kryper närmare nu

Jag har undvikit att hänge mig till hur Covid påverkar mig och min vardag.
Än så länge har vi i vår familj klarat oss ifrån positivt resultat på otaliga tester som gjorts.
Vi följer restriktionerna, bär munskydd, handlar ensam, håller avstånd, uppmuntrar till att tvätta händerna ofta och noga.
 
Den här veckan har vi fått backa och hållit lillkille hemma från fritids då de har personalbrist och många på hans skola har testats positiva i Covid.
 
Känns också extremt spännande att sonen övningskört lastbil i nio timmar med sin handledare idag som testade sig positiv ikväll utan att ha haft symtom.
 
Tänker att alla restriktioner och karantäner bara känns fåniga nu då det är ett virus som smittar på ett sådant sätt att alla ska ha det?.
Det handlar inte OM man ska bli smittad längre, utan snarare NÄR?
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0