Trädgård och barn

Jag är så tacksam att jag hunnit så mycket ute i min trädgård idag. Lite knepigt att hålla koll på de små barnen samtidigt som jag har försökt gräva ner alla plantorna där jag vill ha dem. Men nu är alla nyinköpta plantor planterade.
 
 
Tror det kommer att bli superbra då alla plantor får växa till sig. Nu hoppas jag verkligen att alla mina nya fina perenner lever till våren också.
 
 
Håller på nu i min äldsta rabatt med att få bort allt ogräs, Exingen tror jag man kallar det.
 
 
Vi smyger igång lite vardag hos oss imorgon. Jörgen börjar om att jobba. En liten ska till förskola, en annan ska till mamma på umgänge och vår lillkille får hänga på då det ska skjutsas och hämtas. Han börjar om nästa vecka med fritids och skolstarten är nära nu.
 
Lisa och Olle har åkt hem, men innan de åkte tog vi oss en fika vid ångsågen. (Förmodligen den enda i hela världen fungerande ångsåg som finns bevarad).
Det regnade rätt så mycket så tur att det fanns mycket att se inne i bygnaderna.
 
 
Vi har haft några fina solnedgångar och gult skymningsljus med rosa himmel. 
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0