Klockrent

Hej! Jag behöver erkänna att jag älskar skolstart. Just nu gör jag inte många knop och hämtar andan efter en intensiv sommar.
Jag njuter av de sista sommardagarna och idag har jag legat både på mage och på rygg och lapat sol med en ljudbok i öronen.
Dagsemester kanske vi kan kalla det?
 
 
Stötte idag på ett konto på Instagram som heter Orkidebarnsverige som drivs av en Åsa Vikman som utger sig för att vara HSPmentor.
Hennes inlägg beskriver mig klockrent och igenkännarfaktorn är hög för mig i hennes inlägg.
 
I ett inlägg skriver hon "Då många av oss högkänsliga personer spenderat en stor del av vårat liv med känslan att vara fel, har vi ofta ett stort behov av bekräftelse och social acceptans. Detta kan ta sig uttryck i sk people pleasing. En annan anledning till att vi ofta är people pleasers är att vi pga vår empati känner andras känslor som våra egna och därför gör allt för att andra ska må bra. Ofta på vår egen bekostnad."
 
 
Det jobbigaste med att vara en HSP person är när man blir så känslomässig i en disskussion och tårarna börjar rinna.
 
 
Men där jag verkligen kände igen mig var i hennes inlägg  där hon ställer frågan: Är du högkänslig?
 
* Du är ofta trött mentalt eftersom du absorberar andras känslor.
* Du tål inte att se våld på nyheter eller filmer.
* Du har stort behov av egentid för att återhämta dig.
* Du är lättskrämd.
* Du tänker mycket och djupt och har en tendens att överanalysera saker.
* Det är viktigt att du känner dig bekväm i dina kläder. Du kan annars ha svårt att fungera.
* Du känner dig ofta missförstådd.
* Du har hög intuation och lägger märke till saker som andra missar.
* Du har lätt att sätta dig in i andras situation och känner mycket för andra människor och djur.
 
Gruvar mig för ett möte jag och Jörgen ska ha med socialtjänsten på torsdag om otroliga orättvisor i arvode och att Skellefteås socialtjänst frångår landets riktlinjer i arvoden lättvindligt allt för ofta...
 
 
 
Kram.
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0