Effektiv morgon

När man är uppe klockan sex hinner man med en hel del innan klockan är mitt på dagen.
Guidade lillkille genom hans morgonsysslor och skickade iväg honom med skoltaxin och sen var det lillans tur.
Samtidigt hinner man ju brygga en kanna kaffe och tömma diskmaskinen och fylla den igen, torktummlaren och tvättmaskinen likaså.
 
Kvart i åtta rullade jag ner till stan med ungdomarna och lillan i bilen. Hade lovat dem skjuts idag för Emma skulle ta sig till Anderstorp där hon har en kurs om Hälsa förlagd. Hon går på Balder med de övriga ämnena.
Hämtade sen upp Pontus (han behövde bara lämna och hämta skolmaterial idag),efter att jag lämnat lillan på sin förskola och vi gjorde därefter ett stopp på Willys för att kunna fylla upp kylen med mjölk, pålägg och grönsaker.
 
När jag kom hem insåg jag att kylen behövde städas ur innan matvarorna kunde lastas in, sopsorteringslådan var full och alla påsar behövde bytas.
Dammsög eftersom dammsugaren var lämnad framme och sen gick jag ut till mitt nya projekt runt ladan.
Bestämde mig för att städa bakom ladan där material har fått ligga på grannens tomt lite för länge.
 
 
Efter blev det riktigt fint.
 
 
Jag har käkat min lunch medans jag skrev det här inlägget och nu blir det en kopp kaffe innan jag går ut igen.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0