Blev en bra måndag

På väg till flygplatsen imorse för att lämna av Jörgen fick jag ett mail om att mötet jag skulle på blir framflyttat till nästa måndag, vilket gav mig mer tid att i lugn och ro skjutsa mina små stjärnor till sina förskolor och fritids.
Lillan behövde en ny miniinskolning innan hon var beredd på att jag skulle lämna henne. I och för sig inte så konstigt då man är drygt två år och har varit ledig hela sommaren.
 
 
Åkte sedan direkt hem och min tanke var att vara ute och gräva runt i trädgården, men hamnade i köket istället för att preppa matlådor till mig.
Jag har ätit det mesta i sommar och snaskat i mig massvis med kolhydrater och tomma kalorier vilket har resulterat sig i en enorm värk i kroppen.
Jag har gissningsvis samma åkommor som min mor, men jag orkar inte söka hjälp eller gå till doktor för diagnos.
Artros har jag definitivt, kanske också psoriasis invärtes som mamma har. Någon form av eksem har jag i vart fall som ständigt pågår runt ögonen, i hörselgångarna och nu senast även i näsan.
Jag ska ha fokus på att äta mat som motverkar inflammationer i kroppen och det är ju typ medelhavsmat och de kostschema jag brukar följa via Ulrika Davidsson.
Jag gör mitt bästa just nu att följa hennes schema i hennes kickstartskurs. Men har samtidigt lovat mig att det är okej att halka ur från hennes kostschema med exakta kalorier per dag så länge jag ändå orkar att undvika pasta, ris, potatis och socker.
 
 
Jag har även ringt några samtal och ska försöka få till några fler imorgon. Jag är sjukt dålig på att ta tag i att ringa både privat och med måsten.
 
Men de finaste stunderna idag har ändå varit med smågrabbarne då vi kunde vara ute och jag har kunnat få till lite ogräsrensning också.
 
 
Jag har påbörjat manuell rensning i gruset. Även om gasolbrännaren har hållit undan ogräset riktigt bra så behöver man varva inser jag.
 
Ovala rabatten fick sig också en genomgång med handkrattan.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0