Svårt att ta rätt beslut innan man vet

Jag och Jörgen tog ett beslut om att skjutsa barn, äta lunch ihop och hämta ett annat barn för att sen göra bort att hämta pass och lite andra ärenden.
Blev ju sämsta tänkbara dagen att ha barn i skola och förskola, men glad att vi hämtade själva istället för taxi eller buss som också har haft det kämpigt.
Gillar Herregud&Co som med några streck kan förmedla dagens väder.
 
 
Innerstan var helt oplogad och bilar slirade och satt fast till höger och vänster. Jag och Jörgen åt lunch på Tatung och en bil nedanför på torget kämpade med att backa och köra framåt, backa och köra framåt under hela vår lunch.
 
 
Det var bara jag och Jörgens pass som var färdiga så de smås får vi vänta lite till på.
 
Snökaoset gjorde det svårt att hämta lillan på hennes förskola då vändplanen inte var plogad. Tacksam att det var Jörgen som körde och att det var jag som plumsade mig in och hämtade lillan. 
Fick guidning och hjälp att ta mig ut en kortare väg från hennes förskola med vagnen, men halkade och ramlade flera gånger då jag skulle slita/backa vagnen genom drevsnön.
 
Väl hemma så kom just vår lejda traktor, men handkraft behövdes verkligen ändå för att få bort snön in till bron och framför garageporten.
 
 
Grabbarna i vår familj och Mikaels familj + Rue åkte upp till Ammarnäs ikväll. Jag är hemma med Freja och vår lilla lånis för att kunna skjutsa lånis på mammaumgänge imorgon.
 
 
Annat verkligen ovanligt och märkligt är att åskan har gått över Skellefteå idag. Både Blixtrar och dunder har setts och hörts av många.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0