Påsklördag med napp

Idag har vi varit iväg med skotrarna till en sjö för att grilla och pimpla. Gråmulet idag, men ändå härligt att vara ute,
 
 
Jag fick napp först, en röding.
 
 
Sen fick jag napp igen och då var det en öring som satt på kroken.
 
 
Mikael fick upp det tredje och sista nappet, en liten röding som sen fick simma vidare efter den här bilden togs.
 
 
När vi åkte hem träffade vi på polisen och eftersom jag körde en skoter fick jag blåsa och visa mitt körkort.
Bra att de är ute och kollar tänker jag.
 
Väl hemma fixade jag och Jörgen iordning ett påskbord med traditionell påskmat. 
 
 
Barnen fick besök av påskharen och fick med hjälp utav en karta gå på skattjakt.
 
 
Jörgen, Emma och de mindre barnen åkte hem lite tidigare från vår pimpelsjö och de fick se en bäver.
 
 
Igårkvällst satt vi ute en stund i månskenet och Mikael bjöd på en magisk pizza han bakat från grunden av en surdeg han har i en burk.
 
 
Vi har det fantastiskt bra här i Ammarnäs.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0