Jag stretar på

Jag har varit lite stressad ett par dagar, snudd på ångest över allt som ska göras innan ev. jourplacering, innan snön kommer, innan...
Jag vill ta mig ut i skogen och plocka blåbär till mina smothies. Jag kan ju köpa blåbär i frysdisken, men jag gillar att plocka egna istället för att bären ska förfaras där i skogen.
 
 
Körde av från vägen då jag skulle handla mat och plockade två deciliter, hann inte mer innan nästa punkt på min lista...
 
Idag hade mina ungdomar tid för att ta sin första vaccination mot Covid-19, men Pontus avstod på grund av sin förkylning.
Halv nio infann jag och Emma oss på Byske HC och hon fick sin första dos. Supernervös tjej, men det gick bra då mamma följde med och höll handen:)
.
 
 
Sen skjutsade jag in henne till skolan för att hinna med terminens första mattelektion med ny lärare.
Jörgen skjutsade parallellt in lillkille till tandläkaren i Byske klockan nio, sen skjuts till Lejonströmsskolan.
 
När jag kom hem började jag att målartvätta taken på de två nya rummen på övervåningen, sen målade jag, pratade i telefon, målade, pratade mer jobb i telefon, mer målande och insåg att det var dags att förbereda middag, delegerade med en fråga om Jörgen hade tid att fixa den, vilket han tacksamt kunde göra.
 
 
Efter maten började jag tapetsera trots att orken inte fanns. Nu sitter två våder tapet med svagt ljusblå färg uppe i gästrum/kontor/extrarum uppe..
 
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0