Intensivt

Hej och ursäkta att jag är lite frånvarande här. Det är lite mycket att göra för mig just nu då vi får en jourplacering på måndag. Vi har påbörjat en inskolning, vilket är möjligt med den här placeringen.
 
I vanlig ordning vill jag att hemmet ska vara i bra skick då folk kommer till mig för första gången, sen efter ett tag spelar det mindre roll att det syns att vi är många som bor här och att det inte alltid är bortplockat.
 
Vi har hjälpts åt att röja bort allt byggskräp från övervåningen, samlat ihop alla verktyg och städat bort allt byggdam så vi inte drar runt det i hela huset.
Förutom listning i de två sovrummen saknas också dörrfoder och dörrar, men först ska samma golv även läggas i hallen där uppe.
 
Jag har torkat fönster, speglar och försökt städa upp varje rum mer ordentligt.
Idag hann jag med att torka av köksmöblerna och byta ut vaxduken till en ny vit som jag tejpat fast med frys/maskeringstejp.
 
 
Förutom all extrastädning ska man hinna med allt det vanliga tvättandet och plockandet. Vår torktumlare gick dessutom sönder i söndags, men blir tack och lov fixad imorgon på morgonen.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0