En dag

Ofta springer mina dagar bara iväg utan att jag hinner sätta ner rumpan och ta någon rast. Igår var det en sådan dag.
Ingen stressig dag, men hela tiden behövd av någon annan.
 
 
När det är skola stiger jag upp klockan sex och guidar lillkille genom sina morgonrutiner och skickar honom med taxi 7.05.
Igår klämde jag in att skjutsa Emma till praktiken i stan som hon börjar klockan 7.00.
Väl hemma igen så var det dax för vår lilla jourplacering att väckas, ge frukost och kläs på.
Klockan 9.00 hade hen ett umgänge och klockan 10.10 lämnade jag hen på förskolan.
 
Åkte därefter till Coop och handlade mat, hittade garn och impulsivt bestämde jag mig för att jag ska börja sticka sockor.
 
 
Klockan tolv skulle jag hämta upp Emma från praktiken, men hon blev sen så då hämtade jag upp lillkille på skolan först då de ringt och sagt att han hade en "jobbig" dag och jag beslutade mig för att han kunde få åka hem med oss.
 
Klockan 12.50 släppte jag av Emma i Kåge på gymmet. När jag kom hem packade jag upp det jag handlat och drack en kopp kaffe.
Klockan 14.00 plockade jag upp Emma i Kåge och tillsammans hämtade vi jourbarnet på förskolan, tog oss in till stan och besökte Cubus som hade 40% rea på alla varor.
 
15.50 var vi åter i Drängsmark och jag skyndade mig att göra en pajdeg och medan den förgräddades hackade jag purjolök och spenat och fixade med resten av fyllningen.
 
 
När pajen var i ugnen inspekterade jag det jobb Jörgen lagt ner på rummen där upp:)
 
 
17.00 var bordet dukat och pajen färdiggräddad och vi kunde slå oss ner för att äta middag.
 
 
Efter maten var bortplockad förberedde jag lillan för kvällen med duschning och gröt innan jag vid sju kunde gå iväg på junta.
 
Vi var hos Kicki som bjöd på massor av gott.
 
 
Blev inspirerad av hennes fina DIY kottegirlang, så enkelt men ändå så fint.
 
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0