Skaparbubbla

Jag började den här morgonen med att skjutsa ett barn till ett möte i stan och sen till skolan. 
Jag passade också på att handla lite saknade ingredienser för att kunna servera en enkel tacomiddag idag.
 
 
Jag har lovat en kompis att göra en tårta och idag påbörjade jag det projektet. Fast det är ju inte helt sant, skaparprocessen började redan då min vän ringde.
När jag gör en tårta med ett tema så börjar jag att googla och tittar på väldigt många bilder, gör sen en skiss på riktigt eller i mitt huvud, väljer vilka färger och figurer som jag vill ha på tårtan.
Idag började jag med att färga marsipanen och gjorde några figurer som jag ska dekorera tårtan med sen.
 
 
 
Nu ska jag fortsätta med tacomiddagen för efter middagen ska ungdommarna träna och jag ska barnvakta mina lyckopiller i Kåge.
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0