Herrregud & Co

 
 
 
 
 
 
 
 
Jag gillar Herregud & Co som finns på Facebook. Det finns alltid en bild med en formulering och en gubbe som kan beskriva  känslor i ens vardag.
 
 
 
Jag känner starkt att jag behöver "rycka upp mig", ta hand om mig på ett bättre sätt än jag gjort på länge.
För att lyckas med det ska jag använda den verktygslåda jag redan har, men även ta till nya knep för att lyckas.
Jag grovplanerar alltid i mitt huvud hur tvätt, städning, handling, promenader, skjutsningar och hämtningar ska knökas in i mitt schema och min planering ligger aldrig fastspikad. Är oftast flexibel och stökar om i mitt schema för att finnas där för de jag älskar och prioriterar gärna bort mig själv.
 
 
 
Det nya är att jag ska strukturera och planera mitt schema på ett bättre sätt, skriva ner mina arbetspunkter på ett papper och inte ha det visuellt i mitt huvud.
 
 
 
Planering är A och O tänker jag..
 
 
 
Få till ett planeringsmöte med familjen varje söndag för att alla bättre ska ha koll på vad den andre har på sitt schema. Tänker att det blir lättare för alla när de vet vad som förväntas av en, vad jag eller du ska förhålla oss till.
 
 
På ett mer personligt plan ska jag göra ett strikt kost och träningsschema att följa för att få till en Kickstart till att skapa en starkare, gladare, piggare och mer fungerande mammatant.
 
Ska snart skjutsa lillan till praktiken och då ska jag försöka få till ett inköp jag grunnat på länge, ett inköp som har med aktivitet att göra.
Ni får veta mer nästa gång jag skriver här.
 
Kram på er.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0