Hårt arbete ligger bakom

Hej igen, nu är sportlovet över för den här gången och det har varit ett härligt lov med många uteaktiviteter.
 
Jag är så tacksam för vår Dröm i Ammarnäs, hårt arbete ligger bakom, men det slitet har varit så mycket värt. 
Vi har åkt slalom, varit på skoterutflykt, jag har åkt skidor på längden, lagat mat ute och fått till så många fina stunder med vart och ett av barnen å maken, i liftkön, liften, bilen eller pulkabacken.
Mikael och Maria kom upp på torsdagkväll och det fyllde bara på feelgoodkänslan.
 
Torsdagmorgon var det bara jag och lillkille vaken så efter frukost och påklädning åkte vi själva till slalombacken.
Det är så roligt att få vara med om att hjälpa lillkille framåt och hans utveckling i skidbacken den här helgen har varit enorm.
Han kan nu åka helt själv både i barnbacken och i stora backen, han hanterar knappliften själv och kan åka bredvid i bygelliften. 
Lillkille har känt sig så stolt och modig:)
 
 
Fredag var vi ute med skotern på dagen och på kvällen blev det kvällsåkning i slalombacken.
 
 
 
Jag och Jörgen har också turats om att lära Rue åka på slalomskidor, hon skrattar så gott då det går fort.
 
 
De tre små barnen leker så bra tillsammans och det är så härligt att bara kunna släppa ut Rue och lillkille att leka i snön utanför stugan.
Sa jag att jag är så Tacksam!?
 
 
Söndag gjorde jag en egen aktivitet, jag åkte knappa milen på mina längdåkningsskidor. Det finns ett uppdraget spår från Ammarnäs till Tjulträsket och Jörgen skjutsade mig till spårets början, hämtade sen igen mig med skotern när jag åkt klart.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0