Nu är vi här

En till bra dag vädermässigt, ja en till bra dag överlag. Jag inser att nu är jag här där jag vill vara , vårdeppen är över.
 
 
Livet är inte alltid så enkelt, massvis med svåra val, fallgropar och tårar på vägen. Men just nu känner jag mig nöjd, tillfreds och i ett hyfsat bra läge.
Jag har lätt för att snurra in mig i att känna mig misslyckad som mamma då jag vill mina telningar så väl, men ser och fattar hur fel det blir ibland med misstolkningar, röstlägen och formuleringar. Tur de också egentligen ser det. Min lycka är att se de lyckas, både mina biobarn och mina stjärnbarn.
 
Ni som följt mig länge ni vet att jag älskar den här tiden då tungsinnet blåser bort, jag får pyssla på i trädgården och rensa massa ogräs. Gillar att städa i trädgården då det räcker lite längre än en dag....;)
 
Jag har lyckats med att ogräsrensa i en pallkrage och så morotsfrön, planterat dill, basilika och ärtskidplantorna.
 
 
Trädgården överlag just nu är så vacker, den skira grönskan och de tidigblommande växterna ger mig så mycket glädje.
 
 
I afton har Jörgen fortsatt med att fixa med bygget av vägg för att skapa två rum.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0