Grönt är skönt

Idag har jag jag haft möte med mina jourkollegor via webben. Jag saknar att träffas och hoppas verkligen det blir verklighet till senhösten.
Jag och Jörgen har bokat in oss för vaccination nu på måndag, då hoppas jag att vi hinner få dos två precis innan jag går på semester.
 
Resten av dagen har jag mest påtat på med utejobb. Planterat ner lite sommarplantor, skurat av bron från pollen, bundit upp humlen, rensat lite ogräs och kört med gasolbrännaren en stund.
 
 
Jag ligger lite efter med mitt trädgårdsarbete, hoppas jag hinner till pallkragarna imorgon så jag kan sätta ner lite örter och så morötter. Jag var förbi Oves plantor igår och han hade försådda ärtskidor som jag valde att köpa och idag på ICA köpte jag en tomatplanta bl.a.
 
Grönt är skönt, jag gillar att rensa ogräs och pyssla på i vår trädgård.
 
Jörgen började med att riva bort dörr och vägg däruppe i lillkilles rum nu i afton. Känns roligt att få förnya och fräscha upp där uppe.
 
 
Annars då? Jo, kan ju lägga upp en bild på sommarklippt lillkille. Vi var till Åsa igår och han blev så fin.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0