Utflykt till Storforsen och ett gott veggoalternativ

Idag har vi bilat upp till Storforsen för att njuta där av det underbara utlandsvädret vi har just nu. Jag vill inte klaga, men 32 grader är lite väl varmt. Att då åka bil med AC, sen doppa fötter i älven och bara vara i mobilfritt område passar väldigt bra för mig och ungdomarna har nog också njutit.
 
Vi började med att äta medhavd lunch nedanför forsen.
 
 
Vi tänkte oss att gå upp efter forsen, men vinterns hårda isläge hade förstört den möjligheten, vi tog bilarna upp till forsens början istället.
 
 
 
Ungdomarna ville inte gå och titta, de ville bada först vilket vi gjorde.
 
 
 Sen gick jag och lillkille och tittade på forsen, köpte glass och kolsyrat vatten. Vår dag blev magisk!
 
   
 
Maxmat på väg hem. Sen väl hemma blir det ju att fylla diskmaskin, tvättmaskin, vänta på sin tur att duscha osv...
 
 
Sen om ni vill byta ut någon måltid till mer miljömedvetet val, gör som jag och gör veggietacos utan köttalternativ.
Stek lök, vitlök, paprika i olja och krydda med tacomix eller egen tacokryddblandning. Tillsätt sedan tre deciliter röda linser och en förpackning med krossade tomater plus extra vätska, typ tre deciliter vatten.
 
 
Testa detta recept som du hittar på veggobloggen.se! Rekomenderar dig som gillar smaken av tacokryddor, dig som vill äta bättre utan att tumma på kvaliten.
 
Kram
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0