Min fina pappa❤️

Jag och lillkille klippte vår gräsmatta på förmiddagen innan övriga familjen kommit igång.

(null)

Sen åt vi grötlunch och skjutsade vår jour till stan.
Gjorde lite ärenden som att få ut kvittot från mitt datorköp 2018 inför förfrågan om någon försäkring täcker?
Vi kikade på tapeter tills lillkille var superless! Då åkte vi och köpte Mcflurie med Dajm på McDonalds.
Kände för att köra förbi Northvolt och se hur långt de kommit och just då visade bilen på 29 grader utanför.

(null)

(null)

Vi åkte sen hem och drack lite, käkade frukt och lekte med grannbarnen innan färdtjänst hämtade upp lillkille för att han hade kompishäng på "Korttids".

Jag skjutsade sen Emma till kompis i Byske. Då passade jag på att handla enkel middag till mig och Pontus, inhandla ros till pappa och åka till hans grav för att snygga till lite.

(null)

Lewisian klippte jag bort torkade blomstänglar ifrån sist jag besökte far.
Nu klämde jag in en fin ljusgul ros där emellan de fetgröna bladen.

(null)

(null)

Jag har ett stort behov inom mig att se till att det får vara fint hos pappa.
Kanske nördigt och irriterande för en del, men aldrig min tanke att provocera.
Jag vill bara för min egen skull göra det så fint som möjligt hos min fina pappa.
Min pappa var enkel, rak och ärlig. Alltid här och nu.
Sparsam, snudd på snål, men fanns alltid där då man behövde honom.
Jag är så extremt tacksam att jag fanns där för honom då han behövde mig i livets slutskede.
Fuck cancer! Verkligen en sjukdom som jag ogillar!!

(null)

Jag har använt min ensamtid här hemma i kväll med att njuta av trädgården. Vattnat, rensat ogräs och andats.

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0