Tråkigt

Dagarna går, jag måste hela tiden skärpa mig för att inte ge efter för tristessen.
Försöker ha någon planerad syssla varje dag för att känna mig duktig/behövd/värd något/sysselsatt.
Tvinga mig själv att inte tänka negativt om saker och det fungerar hyfsat ändå.
 
Dagens roliga är att vi har haft ett teamsmöte vi jourhem. Det är så roligt att "ses", höra hur de andra har det och utbyta tankar och erfarenheter.
 
Sen har jag städat vardagsrummet och snötvättat ryamattan som vi har där. 
 
 
Borstat upp den med kallsnö, sen vänt den och piskat ur den alla smulor och småskräp. Det blev några flytt och massvis med piskning. Gick  sedan över mattan med bara dammsugarröret innan jag lade den på plats under bordet igen.
 
 
Till middag gjorde jag en ny råkostsallad med spetskål och morötter och en olivoljedressing med citron och honung som jag sen kryddade med salt och italiensk salladskrydda. Mums.
 
Vattnat blommorna och tvättat lite samt lyssnat på en ljudbok hanns också med, så gick även den här dagen.
 
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0